rozgrzewka przed treningiem

Rozgrzewka przed treningiem, jak zrobić?

Masz do zrobienia trening na rowerze i na samym początku 10, może 15, a może 20 minut rozgrzewki? Jak ją wykonać? 

Zakładam, że znasz swoje strefy treningowe, ale gdyby tak nie było, poniżej podaję przykład w nazewnictwie angielskim jakie ja m.in. stosuję w czasie pracy ze swoimi klientami:

Z1: Active Recovery (AR)
Z2: Endurance (END)
Z3: Tempo
Z4: Lactate Threshold (LT)
Z5: VO2max
Z6: Anaerobic Capacity (AC)

No to w dzisiejszym przykładzie na rozgrzewkę chodzi głównie o strefę 1 (Z1) i strefę 2 (Z2). To co możesz np. zrobić w czasie rozgrzewki, to podziel czas rozgrzewki na pół. Pierwszą jej część wykonaj w Z1 i stopniowo zwiększając obciążenie wejdź w Z2, natomiast druga część, cała już w strefie 2. Strefy treningowego są zawsze w zakresie od do, więcej stopniowo zwiększając obciążenie idziesz z dołu do góry. Dobierz kadencję na poziomie 80-90 obrotów lub więcej (tak żeby było komfortowo).

Dodatkowo w czasie rozgrzewki, mniej więcej w połowie wykonaj 3 x 1 min szybkie kręcenie z kadencją >= 110 obrotów, przerwa pomiędzy nimi 1 min.

A jeśli interesujesz się treningiem kolarskim i tym co ważne dookoła niego, to zapraszam do grupy Trening Kolarski na FB.

Trzymaj się ! Miłego dnia Ci życzę 🙂

Jarosław Michałowski

Autor, coach, mentor, trener i bike fitter. W trakcie coachingu zainspiruje Cię pytaniami i ćwiczeniami do własnych odkryć, w czasie mentoringu dodatkowo podzieli się z Tobą wiedzą i własnym doświadczeniem. Wielokrotny mistrz i vicemistrz Polski w kolarstwie szosowym i MTB, uczestnik Pucharu Świata i Mistrzostw Świata Masters, 7-krotny zwycięzca wyścigu na brukach Piekła Przytoku. Więcej informacji znajdziesz na stronie Autor lub napisz ze strony Kontakt. Dodatkowo: Facebook, YouTube.

Przewiń do góry